Lulderij

Een tussenblog

Tuesday, August 23, 2005

Google praat



Volgens de geruchten komt Google op woensdag met een eigen instant messaging programma: Google Talk.

Nou zou je zeggen dat er al genoeg spelers op de markt zijn: AOL, Yahoo, MSN, ICQ zijn de grote 4. Moet daar nou echt nog iets bij?
Ik weet het niet. In ieder geval zijn Google's producten vaker innovatief, dus ik neem aan dat in dit IM-programma ook wel wat mooie truukjes zitten.
Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat Trillian Google Talk ondersteunt :-)

Update: Net voor middernacht ven gecheckt en op http://talk.google.com was het programma al te downloaden. Het is erg basic en stelt nog weinig voor, vind ik. Wel heeft het al de mogelijkheid om "telefoongesprekken" over het internet te voeren. Da's iets dat de andere IM-applicaties natuurlijk niet hadden bij de start. Je hebt een Gmail-account nodig om het programma te kunnen gebruiken.
Wie (net als ik) wil testen kan me via m'n Gmail-adres toevoegen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home