Lulderij

Een tussenblog

Wednesday, August 24, 2005

Mensen zijn vreemd

Vanavond heb ik even een paar boodschappen gedaan. Een van de producten die "we" nodig hadden was maandverband. Ik heb er weinig moeite mee om dat in m'n boodschappenmandje te stoppen en bij de kassa af te rekenen, al is het natuurlijk wel net even iets anders dan een krop sla.
De eerste keer dat ik erop uit ging had ik er nog wel een beetje moeite mee, maar da's nu wel over. Ik denk dat veel mannen nog steeds liever geen maandverband of tampons kopen, als het niet hoeft. Vreemd eigenlijk. Vrouwen kopen toch ook wel eens scheermesjes voor hun man? Nou ja...het zal wel met de "streek van toepassing van het product" te maken hebben ;-)

Maar toch is het vreemd. Want waar schaam je je voor als je maandverband koopt?
"Mijn vrouw is ongesteld en ik schaam me dat we een product kopen dat de schade een beetje beperkt"?
En condooms? Waarom schamen sommige mensen zich daarvoor? "Ja, ik denk dat er een kans is dat ik met iemand het bed in duik en ik vind bescherming tegen sexuaeel overdraagbare ziekten iets om me voor te schamen"?
We zijn een vreemd volk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home