Lulderij

Een tussenblog

Wednesday, August 31, 2005

Spaart u zegeltjes?

De benzineprijs per gallon is hier vanaf vandaag $2.99. En da's voor normaal ongelood. Ik weet nog, toen ik hier kwam wonen was het rond de $1.15.
Vooral de laatste twee jaar zijn de prijzen erg gestegen. Nou lees ik hier in de krant dat Nederland een van de duurste landen is wat benzine betreft met zo'n $6.50 per gallon. Zijn de prijzen dan in Nederland niet evenredig meegestegen? Ik meen me te herinneren dat de benzineprijs in Nederland bijna 4 keer zo hoog was als in Amerika. En nu zou dat nog maar ruim 2 keer zo hoog zijn.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Met de nederlandse dagprijs varierend van €1.30 tot € 1.397 p/l Euro95 kloppen jouw cijfers overigens wel. Voor wat betreft het evenredig stijgen van de prijzen... Gelukkig niet zeg!! Jarenlang hebben amerikanen in verhouding per liter al veel minder betaald dan europeanen. En ondanks de prijsverhogingen betalen jullie vandaag de dag met een literprijs van €0.63 nog steeds minder dan de helft van wat wij hier moeten dokken. Dus... oppassen voordat je begint met klagen he! ;-) haha

2:51 AM  
Blogger w8in said...

Haha...ik klaag nog niet, maar de vergelijking gaat toch niet helemaal op.
Ten eerste zijn de afstanden hier groter en ten tweede is er geen openbaar vervoer, dus je MOET overal met de auto heen. Voor fietsers is hier op de wegen geen ruimte (Al zou ik toch niet elke dag ruim 100 kilometer naar m'n werk willen fietsen;-)

8:03 AM  

Post a Comment

<< Home