Lulderij

Een tussenblog

Saturday, November 05, 2005

Foldershare maar weer eens.

Why FolderShare?Keep important files at your fingertips - anywhere. All file changes are automatically synchronized between linked computers, so you are always accessing the latest documents, photos, and files.

FolderShare.com - sync files, sync folders, transfer files, share files, web download, access files anywhere

Zo'n jaar of twee geleden gebruikte ik Foldershare veelvuldig. Vooral om bepaalde folders op m'n thuis- en werk-computer automatisch te synchronizeren, maar ook om bestanden te delen met familie en ik heb het zelfs ook als oplossing voor een logistiek probleem op het werk gebruikt (welke inventiviteit beloond werd met een $100 kontante bonus).

Een heel handige service was het. Toen echter begon Foldershare te emmeren. De handigste functionaliteiten waren alleen nog maar bruikbaar met een betaald account en dat ging natuurlijk tegen mijn principes in. Toen ben ik dus gestopt met die ongein.

Foldershare was deze week weer in het nieuws omdat het door Microsoft is opgekocht. Alles is nu weer gratis (maar hoe lang nog? - Microsoft wil het gaan opnemen in z'n nieuwe "Live" strategie) en ik heb het meteen maar even geprobeerd. Kon nog steeds met het account dat ik destijds had aangemaakt.
Het werkt nu met een web-interface met nog slechts een klein satelliet-programmaatje en het lijkt allemaal stukken eenvoudiger te zijn geworden.

Nu nog even opnieuw een doel uitvinden. Mijn werk-computer is inmiddels een notebook en die heb ik altijd bij me, dus synchronizeren is niet echt nodig. Nou ja...foto's en andere bestanden delen met vrienden en/of familie dan?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home