Lulderij

Een tussenblog

Saturday, September 03, 2005

Kanye West doet zijn zegje

Tv is altijd het leukst als het live is. Wat minder leuke live tv is, is een programma waarin mensen wordt gevraagd geld te doneren voor een ramp. In Nederland kunnen ze dat veel beter en ongedwongener dan hier in Amerika, vind ik.

Iedereen weet dat Amerikaanse tv schreeuwerig en vol holle onzin is. En in tijden zoals 9/11 of de Katrina nasleep, proberen ze een sober programma te maken, met artiesten die live ingetogen nummers ten gehore brengen, gelardeerd met wat celebrities die als een marionettenpop een stukje tekst staan voor te lezen waarin ze mensen vragen geld te doneren. Ik denk dat de slachtoffers meer geholpen zouden zijn als deze celebrities massaal even wat geld uit hun eigen portemonnaie op tafel leggen.

Maar goed...gisteren was er zo'n uitzending op de nationale tv en een rapper die ik verder niet ken, Kanye West, besloot de touwtjes die zijn mond bewogen door te knippen en te zeggen wat ie er nou eigenlijk zelf allemaal van vond. Ik ben het niet zozeer eens met wat ie te zeggen heeft (al zal ik niet ontkennen dat het zeker een mogelijkheid is), maar vind het wel prachtige live tv.

I hate the way they portray us in the media. You see a black family, it says, "They're looting." You see a white family, it says, "They're looking for food." And, you know, it's been five days [waiting for federal help] because most of the people are black. ....


George Bush doesn't care about black people!


Hier vind je de video.
Let vooral ook op Mike Meyers en Chris Tucker, die zich duidelijk geen raad weten met de situatie.

Update : Kabelmaatschappij Comcast censureert momenteel CNN HeadlineNews, dat de clip elk haf uur uitzendt:

Comcast is currently censoring CNN Headline news right now because they are showing the Kayne West clip. Every half hour the last 8 minutes of the CNN broadcast is being replaced by public access TV.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

geweldig dit! : ) Hij heeft wel lef, die kerel!

2:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Eigenlijk ongelooflijk, maar ik geloof werkelijk dat ie voor 80% gelijk heeft. Natuurlijk helpen en sturen wat je kan. En dan die slotopmerking over Bush.
Moet ik de volgorde "Heeft hij gelijk?" of "Hij heeft gelijk!" aanhouden.

Voor zover ik het bij mij heb: Zwart is voor mijn gevoel in amerika nog steeds de gastarbeider.

4:20 PM  
Blogger w8in said...

Ja, zwart is hier inderdaad nog steeds de gastarbeider, in de meeste gevallen.

Soms denk ik dat Kanye West een beetje te ver ging, maar dan denk ik weer aan wat er nou zou gebeuren als zoiets zich in een "blank" gebied zou voordoen. Ik weet het niet.

4:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dat wordt dus wachten op de big earthquake in californie.

4:30 PM  

Post a Comment

<< Home