Lulderij

Een tussenblog

Wednesday, October 05, 2005

JAWEL !! (denk ik)

Sinds vandaag kan ik met 99% zekerheid zeggen dat ik een baan heb in Southfield. Da's natuurlijk niet zo mooi als in Flint, maar nog altijd stukken mooier dan "geen baan".

Ik moest vanmorgen even voor een gesprekje bij m'n manager komen om even bij te praten over verschillende lopende zaken en hij legde het volgende voorstel voor: ik wordt verantwoordelijk voor de Citrix servers en alles wat erbij komt kijken in al onze kantoren in Michigan, Ohio en Illinois. Daarnaast ga ik meehelpen met scripts schrijven voor gecentraliseerde software-distributie en zal ik daarnaast inzetbaar worden in de ondersteuning van diverse specialiteiten van anderen, zoals antivirus, netwerk switches, backup, UPS, Windows servers, etc.
Nou, dat voorstel zag ik wel zitten, zeker omdat het erg varierend zal zijn. Qua salaris zal ik er niet op achteruit gaan. Dat zal hetzelfde blijven of hoger worden. Nou stel ik me daar niet al te veel bij voor, maar hij wist met zekerheid te zeggen dat het in ieder geval niet lager zou uitvallen.
Ik zal naar trainingen moeten gaan, binnen een paar maanden, maar ook volgend jaar. Voorlopig ben ik de eerste maand druk bezig met zorgen dat de Citrix servers in alle kantoren in Michigan en omringende staten succesvol worden geinstalleerd.

Dit project geeft ook meteen een "boost" in m'n zelfvertrouwen. In plaats van anderen helpen en doen wat ze me opdragen, moet ik nu de leiding nemen en ben vandaag begonnen met zelf zaken te regelen: besprekingen, bestellingen, planning, etc.

Nu alleen nog een oplossing voor de afstand wonen<>werken....

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

99 is nog geen 100, maar wel bijna. Alvast 99% gefeliciteerd dus, Ronald! Dit klinkt goed.
Over het vervoersprobleem... gezien het feit dat je nu 'inter-state' moet werken lijkt een lease-helicopter me de beste optie... :-)

8:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

inderdaad, 99% gefeliciteerd en dan ga je nu zeker op huizenjacht in een gunstig gebied tussen jullie beider werkplekken?

9:51 AM  
Blogger w8in said...

@Casa: haha...dat 'inter-state' werken gaat allemaal via IP, dus daar komt weinig reizen bij kijken.
Al zit ik begin volgende week wel voor m'n werk aan de andere kant van de staat, incl. hotel-overnachting.

@Edi: ja, inderdaad. Al vallen we af en toe nog steeds wel eens terug in de ontkenningsfase...

9:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ronald;
Van harte gefeliciteerd, dit is inderdaad beter, zelfs stukken beter dan geen baan.
Op afstand werken met VPN, IP KVM switch en je kunt alles doen.

10:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mooie opsteker, gefeliciteerd!

4:23 AM  

Post a Comment

<< Home