Lulderij

Een tussenblog

Thursday, October 20, 2005

Creatief met Powerpoint

Oh ja...bloggen. Moest ik ook maar weer eens doen. Binnenkort even bij een nieuwe webhost aanmelden en Wordpress weer opzetten...bevalt me toch beter dan Blogger. Moet ik ook even een nieuwe naam verzinnen. Lulderij is voorbij....het is weg.

Maar ondertussen ben ik even naast m'n werk druk bezig te worstelen met Powerpoint. Ik ben namelijk een electronisch "scoreboard" aan het schrijven in Powerpoint. Amy's Rotary heeft elk jaar een liefdadigheidavond waarop de winnaars van geldprijzen, waaronder de hoofdprijs van $5000 worden bekend gemaakt. Nu hebben ze dit jaar 225 loten in plaats van 200 en het scoreboard dat ze gebruikten (een groot bord met de lootjes erop geplakt) werd te klein.
Dus nu ben ik bezig een simpel Powerpoint programmaatje te schrijven dat alle loten toont en de winnaar laat zien wanneer op een lot geklikt wordt. Tenminste...simpel....het is nog best een hele klus. Maar wel leuk om te doen. Is weer eens wat anders dan een saaie Powerpoint-presentatie.

2 Comments:

Blogger Alan & Ad said...

Hm.. ben heel benieuwd hoe DAT in elkaar zit, dat scorebord. Kan ik vast nog iets van leren! :-)

9:53 PM  
Blogger w8in said...

Het principe is eigenlijk heel simpel: je kunt tekst en afbeeldingen hyperlinken, zodat je door erop te klikken naar een andere slide kunt gaan.

10:54 PM  

Post a Comment

<< Home